23.57

Nu när jag tröttnat på spelet, igen, så kom jag tänka på en sak.
Tänk vad fort man kan förlora något som betyder väldigt mycke, hur fort ens liv bara kan rasa ihop av en sån sak, man kan ha träffat personen precis och bara någon sekund senare kan han/hon vara helt borta. Lixom vem som helst kan råka gå mot rött och bli påkörd. Det är tragiskt, man tänker, nej dör det gör man när man är gammal! men det vi inte tänker på är att vi kan bli sjuka, bli mördade, ahh dö av någon anledning innan vi ens fyllt 20, tidigare än så tom., man tänker aldrig så nästan iaf inte jag.

Och sen tänk vad vi människor är beroende av andra människor egentligen.
Vi vill ha folk runt oss nästan hela tiden annars känner vi oss ensamma, vi andvänder telefon, internet och liknande för att få ännu mer kontakt med ännu fler olika människor från olika ställen.

Jag tror nog människan måste vara det dummaste djuret, tänk vad skönt att vara typ en fågel eller nått, en stor kungsörn eller en berguv eller nått, vacker, egen och oberoende, kunna flyga var man ville. Det tycker jag låter härligt.

Nu vet ju jag att mumin och det finns på riktigt, men tänk om världen hade sett ut som den gör i mumindalen, inga fula asfalterade vägar någon stans, allt skulle vara mycke roligare om man kunde gå var som helst utan att komma ut på en ful väg, mycke mer fin natur ingen dum miljöförstöring med bilar och sånt skräp. Jag tror rent av att folk skulle vara mycke friskare. Det känns mycke bättre så.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hehe, mm..

2009-03-09 @ 12:10:57

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar!

Trackback
RSS 2.0