Vissa saker blir jag trött på.

Jag fundera på en sak när jag satt och läste glamour idag.
På ena sidan står det typ "var dig själv, och ha din egen stil.. blablabla"
Och sen på nästa sida står det typ, bli som britney och stjäl hennes stil..
wtf? skulle man inte vara sig själv och ha sin egen stil.
Sen står det typ, "har du alltid undrat hur stjärnorna får så vacker hy, även dom andvänder sig av hjälpmedel som fundation och blablabla.." vaddå även dom? är dom något slags egen sort eller? och dessutom "stjärnor" om några andvänder ju smink, dom spacklar ju igen varenda litet sår, bleker tänderna, sprayar sig bruna och klenar på sitt smink.
Lixom skulle dom ha perfekt hy bara för att dom är så kallade stjärnor? det var verkligen det löjligaste jag någonsin läst.
Först att ha sin egen stil och vara sig själv och typ 3 sidor senare ska man göra på ett visst sätt för att bli lik "stjärnorna" och sen helt plötsligt så är alla kända personer en helt egen människo art som FAKTISKT med sminkar sig OJOJ! -.-'

Jag sminkar mig inte ett skit, jag har fin hy och även om jag inte skulle ha det skulle jag inte klena igen allt med massa fundation för det blir bara värre, om man har en finne tex och klenar på smink på den, då täpper man för så den inte kan andas och då tar det längre tid för den att läka och försvinna + att det kan bli infekterat eftersom det är smuts man klenar på sig.

Till en viss gräns är det fint med smink, men över den gränsen är det jätte fult och enbart överdrivet.
Vem har egentligen helt slät och jämn hy utan typ en enda leverfläck eller några fräknar eller något annat?

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar!

Trackback
RSS 2.0