Min helg om en arg han-tjäder


Hela helgen har Tor bott hos mig, vi har varit på marknaden i Axvall där det spöregnade och var väldigt obehagligt, resten av tiden han varit här har vi faktiskt haft väldigt tråkigt.
Idag när vi hade kört hem honom så är det en stor tjäder hane som står uppe på berget och spelar för att få honor lockade till sig. Då ville pappa titta närmare på fågeln för man ser den från vägen, så vi gick ur bilen och jag tänkte jag skulle ta ort på den med min pappas mobil, då tyckte fågeln jag kom för nära och började komma mot mig och skulle försöka atackera fast jag hann ju undanmen tillslut tröttnade han på occ och kom ända fram till bilenså vi körde där ifrån, så hade vi haft otur och inte vetat att den hade varit farlig så hade vi kanske varit lite sönderklösta nu. Ganska fin fågel annars:)

Iaf så har jag tränat på samhällsprovet nu och pappa har förhört mig, det känns bra faktiskt, fast man inte ska säga så för då går det bara dåligt.
Nu ska jag sy för det har jag längtat efter hela helgen!

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar!

Trackback
RSS 2.0