Rundtur med buss

Jag glömde berätta en ganska rolig sak som hände när jag och Tor var i Göteborg i tisdags...

Vi väntade på buss 90 för vi skulle ta oss till gråberget till Tors storasyster där vi skulle bo över, buss 90 kommer och vi kliver på och sätter oss.
Efter en stund bär det iväg och det skulle ta ca 10 min till gråberget men när det hade gått över en halvtimma och vi bara körde bland massa stora villor så började vi ana att vi var lite fel, vi gick av bussen vid något väldigt off ställe och såg att det stog 91 på bussen vi åkte med, då hade bussen som vi gick på varit 90 men sen bytte till 91 när vi redan var på den. Så där satt vi och fick vi vänta ytterligare en halvtimma på att 90 bussen som vi skulle åka med skulle komma. Tillslut kom den och vi hamnade rätt, men det roliga var att det var samma busschaffis som körde.

Inte nog med det, på onsdagen när vi skulle ta oss till tillskärarakademien så skulle vi ta en buss, man betalar ju med mynt eller så kan man smsa till ett nummer så får man en mobilbiljett och det skulle vi göra för ingen av oss hade mynt, två sekunder efter att vi skickat smsen så får vi tillbaka att det är en betaltjänst på min telefon (det har det aldrig varit innan) och vi kunde inte skicka från Tors mobil för han hade inga pengar.
Det slutade med att vi gick ner till chapmans torg och planka spårvagn. ;D

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar!

Trackback
RSS 2.0